פוסט אורח – מתנות לחגים קד"מ נכון

אפר 11, 2011   //   על ידי אבי כהן   //   דפוס, כללי, עיצוב, פוטושופ, שיווק ופרסום  //  2 תגובות

אוטוטו פסח, הוא מורגש כבר די מזמן, בעיקר לאלרגים שביננו שמגיבים לפריחת האביב בפריחה משל עצמם.

הוא גם מורגש במלחמות על זמן הפרסום בכל המדיות של רשתות הקניות ושל מותגי הבשמים.

בשבוע שלפני ערב החג מתחילים המיילים שלנו להחתם ב"חג שמח". אחד מתחיל וכולם נדבקים. ככה זה כל שנה.

אחד הסממנים לבואו של חג הפסח, כחג מרכזי הוא תלושי חברה (במקרה שאתה שכיר) ומתנות קד"מ (אם אתה לקוח קיים או פוטנציאלי).

בכל הקשרו למתנות קד"מ, לא מעט עסקים יודעים שמדובר במדיה חנפנית אך חשובה ביותר להגיע ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאלים.

העניין הוא שבתחום הזה אין חדש תחת השמש, אנחנו רגילים לאותם מוצרים עם הטבעת לוגו עליהם.

מעטים ועד למוצרי USB.ממעמדי ניירות ועד מגבות חוף.כובעים, חולצות, מגנטים למקרר.מוצרים שאולי שמישים אך לא במיוחד זכירים.

אולי משום שתחום מתנות הפרסום נתפס כתחום "הפקתי" (מגדירים תקציב, בוחרים מקטלוג, מעבירים לוגו להטבעה ומיבאים מכולה מסין) ולא כתחום קריאטיבי ב-100%,

אנחנו רגילים לקבל את אותן מתנות כל הזמן בדגש על טרנדים (ואז כולם עושים את כל הטרנדים)…

הדרך הנכונה להתייחס למדית מתנות הפרסום היא לבצע קודם כל ניתוח בריף. מיהו הלקוח, המסר השיווקי שרוצה להעביר, האירוע, קהל היעד וכמובן התקציב..

את אותו מסר רצוי ומזוקק יש לתרגם למתנה שתכיל בתוכה את אותו ערך/מסר.

הרעיון הוא שאם המתנה תדע להגיד משהו על העסק, היא תייצג אותו והיא תהפוך לזכירה. אם היא תצליח לרגש, להצחיק, לגעת – היא תשיג באזז רציני.

קחו לדוגמא את רד בול (זה שנותן לכם כנפיים).

מוצר הקד"מ שהפיקו: בטריות ממותגות רד בול.

הלוק הוא של הפחיות שלהם, המסר הוא אנרגיה. גם שמיש וגם חכם.

הבטריות של רד בול

והנה דוגמא נוספת:

Guiness (הבירה) בחרו לחלק מדבקות עגולות, המדמות את המנעול שעל דלת הרכב. הרעיון הוא פשוט – אם אתה לא בטוח לאן לדחוף את המפתח, אולי לא כדאי שתנהג.

המדבקות של גינס

מעבר לאסטרטגיה המבריקה, ללכת עם מסר חברתי, יש כאן חיבור אדיר בין מותג ומוצר קד"מ.

דוגמא נוספת, מציגה קריאטיב דווקא לאריזה: במקרה בו יש לנו את ה-giveaway והשאלה היא איך אורזים אותו בצורה קריאטיבית?

2007 – הסרט The Simpsons יוצא לאקרנים. על מנת לקדם את הסרט, הוחלט להפיק במהדורה מוגבלת את ה-soundtrack של הסרט.

תראו באיזו שלמות הדבר התבצע:

החיבור המדהים בין נראות המוצר (ניצול העובדה שהוא עגול) לבין הקונספט (כולם יודעים שהומר לא יכול לחיות בלי דונאטס), מביא למוצר קד"מ מבריק.

לסיכום, כמו בכל עניין בחיים, גם כאו מדובר ב"איזור נוחות". תמיד אפשר להגיד שהדבר תלוי בתקציב, בהפקה ובזמן ובאלף ואחד תירוצים אחרים.

אבל צריך להתמודד עם העובדות. עסק שרוצה להתבלט (והיום זה כ"כ קשה!!) – צריך לחשוב קריאטיבי, לצאת מהקופסא ולהפתיע (תרתי משמע) – מטלה מאוד לא פשוטה.

הפתרונות הקריאטיביים חייבים להגיע לאחר הגדרת תקציב. בכל תקציב ניתן להביא פתרון לא צפוי, משהו שיבעט או יצחיק, ירגש או יפתיע והעיקר – שייזכר ויהפוך לשיחת היום.

פוסט מאת: ליאת אבדי



2 תגובות

  • חזק אהבתי את החשיבה שעומדת מאחורי השיווק!

  • יופי של פוסט, דוגמאות נפלאות וכתוב יפה.

הגב לאתי

שוחחו איתי אונליין

מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31