פרילנסר – מושגים

דצמ 29, 2010   //   על ידי אבי כהן   //   טכנולוגיה, כללי, עיצוב  //  אין תגובות

פרילנסר זו מילה שמקורה בלועזית  freelancer  הכוונה היא לעבוד עצמאי שמציע את שירותיו המקצועיים לעבודות מוגדרות מראש (כמו ספקים וכד').

עצמאי בתחום הכלכלי והתעסוקתי  מתקשר לאדם אשר הכנסותיו מגיעות אליו  מעבודה עיסקית ועצמאית שהוא מבוצע ישירות מול הלקוחות, הוא הבעלים של העסק שלו לכן הוא קרוי עצמאי.

בניגוד ליחסי עובד מעביד  שיש כשאדם עובד בתור שכיר המקבל משכורת קבועה  מהמעסיק.

עבודה נכונה כעצמאי מול רשויות המס.

כאשר אדם מתחיל לעבוד כעצמאי עליו  לנקוט במספר פעולות בכדי שהוא יוכל להתנהל בצורה תקינה מול רשויות המס ולעבוד בצורה חוקית ונכונה.

כאשר אדם הופך להיות עצמאי אז הוא חייב להצהיר על כל ההכנסות של העסק ולספק כנגדם קבלה ולשם כך העצמאי נצרך לבצע מספר הליכי רישום הנקראים בשפה המקצועית "לפתוח תיק" שהם נועדו לצורך ניהול תקין של העסק בהתאם לחוקי המס קיימים מספר הליכי רישום שאותם אפרט:

רישום כעוסק – יש צורך להירשם כ"עוסק" במשרדי מס ערך מוסף שבעת הרישום יתבצע בדיקה איזה סוג "עוסק" אתה צריך לפתוח, האם עוסק מורשה או עוסק פטור.

לאחר פתיחת תיק "עוסק" יהיה על העצמאי לדווח על ההכנסות של העסק שלו מדי חודש או חודשיים, בהתאם לסיווג המתאים, על העוסק לשלם את עלויות המע"מ השוטפות של ההכנסות.

רישום כעצמאי – יש לבצע רישום במשרדי מס הכנסה, לאחר שהעוסק פותח את התיק הוא מחוייב להגיש דיווח תקופתי אחת לחודשיים או לחודש (נקבע בהתאם לסיווג) על ההכנסות של העסק ולשלם  מקדמות מס קבועות.

בסוף כל שנה על העוסק להגיש דוח על כל ההכנסות של העסק ולהתאים את התשלום מס שלו בהתאם לדו"ח רווח והפסד .

אחד הדברים הפחות נעימים בתור עצמאי זה עניין "הצהרת הון" שמתבצע אחת לכמה שנים הבסיס למיסוי הכנסתו של עצמאי הוא סעיף 2(1) לפקודת מס הכנסה.

ביטוח לאומי – יש צורך ללכת ולהירשם במשרד לביטוח לאומי בתור עצמאי ולשלם כל חודש אחוז קבוע הנלקח בהתאם לרווחים.



הגב

שוחחו איתי אונליין

אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930