פוסטים בקטגוריה "טכנולוגיה"

עיצוב מגיב / עיצוב גמיש מה זה? ואיך משתמשים בזה?

הטכנולוגיה של היום מחייבת אותנו המעצבים והמתכנתים כאחד לבצע התאמה ללקוחות שלנו להתקנים השונים, מה שמצריך מאיתנו לפתח ולעצב אתר שמותאם לאייפון ואתר שמותאם לאייפד, אנדרואיד,לפטופים,קינדל,מחשבים,טלווזיות וכד', אני חושב שמעולם סביבות העבודה שלנו לא היו מורכבת ומחולקת לכ"כ הרבה התקנים כמו היום (בעתיד זה בטח יהיה יותר מורכב).

אני מאמין שהמגמה תמשיך ותתפתח בשנים הקרובות לכיוון של התקנים נוספים וחדשים עם רזולוציות שונות ומגוונות,  דבר שיחייב אותנו המעצבים והמפתחים לתלוש שערות ולהמשיך להתאים את האתרים לכ"כ הרבה רזולוציות והתקנים עד שבסופו של דבר אנחנו לא באמת נוכל להשתלט על כולם (דבר שקורה היום בקושי רב)

קודם כל לפני שנצלול למושגים ופילוסופיות, אז מה זה בעצם עיצוב מגיב או עיצוב גמיש?

עיצוב מגיב או עיצוב גמיש (Responsive Design) - עד היום לא בחרו שם רשמי בשפה העברית למונח הזה, מדובר בעיצוב שמגיב בהתאם לסביבה ורזולוציה שבה הגולש נמצא, לצורך העניין הרזולוציה במסך מחשב בגודל 22 אינץ שונה מהרזולוציה שיש באייפון / באייפד כנ"ל גם אם נטה את האייפון / אייפד לרוחב נקבל רזולוציה נוספת  ולכן יש צורך לבצע התאמה של האתר להתקנים אלו כדי שאנחנו ההגולשים נוכל לנווט ולגלוש בקלות באתר מהתקנים השונים, את הזיהוי של ההתקנים מבצעים באמצעות שורת קוד ב-CSS, שיודעת לזהות מאיזה התקן ורזולוציה הגולש הגיע ובהתאם לכך לבחור את תצוגת האתר המתאימה ביותר.

קוד CSS לדוגמא:

/* Smartphones (portrait and landscape) ----------- */
@media only screen
and (min-device-width : 320px)
and (max-device-width : 480px) {
/* Styles */
}

/* Smartphones (landscape) ----------- */
@media only screen
and (min-width : 321px) {
/* Styles */
}

/* Smartphones (portrait) ----------- */
@media only screen
and (max-width : 320px) {
/* Styles */
}

השאלה המתבקשת כעת היא מדוע שאנחנו נהיה מחוייבים ליצור תצוגה מותאמת אישית לכל קבוצת משתמשים שנכנסת לאתר שלנו מהתקן זה או אחר? למה לא להסתכל על האתרים שלנו בגישה של ארכיטקט שלא בונה בניין מותאם אישית לכל קבוצה של אנשים, אלא בונה אותו פעם אחת וזהו.

אז זהו שבמקרה שלנו הגישה היא קצת שונה, מפני שאנחנו לא רוצים להפסיד את הגולשים שלנו, ליצור עיצוב מגיב זה לא רק לבצע התאמה של התמונות , והטקסטים זה ליצור ממש סביבה חדשה שתתאים להתקן שממנו הגולש ניגש, לכל התקן יש את ההתנהגות והמבנה האופיינו לו,  לדוגמא באייפון הכפתורים חייבים להיות עד גודל מינימלי מסויים כדי שהמשתמש יוכל להקליק עליהם.

קרא עוד >>

אודות הכותב:

אבי כהן הינו מעצב ממשקים ואתרי אינטרנט אשר בין היתר עוסק גם בפיתוח צד לקוח. המייסד של כשעיצוב גרפי וטכנולוגיה נפגשים. בעל ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט מסחריים ותדמיתיים תוך השמת דגש על ערכי חווית המשתמש והמכירה. פייסבוק | לינקדין | טוויטר

פוסטים נוספים - אתר אישי

אינפוגרפיקה המדריך לחיפוש קריירה בתחום ה-UX

דצמבר 11, 2011   //   על ידי אבי כהן   //   חווית משתמש, טכנולוגיה, עיצוב  //  3 תגובות

אני מאמין שרובכם שומעים או רואים לאחרונה המון פעמים את צירוף המילים UI/UX ואתם שואלים את עצמכם מה זה בעצם אומר…

UX זה קיצור של user experience או בעברית חווית משתמש,

אז מה זה בעצם חווית משתמש ואיך זה קשור אלינו הגולשים/המשתמשים?

ע"פ ההגדרה של נילסן נורמון:

"חוויית משתמש כוללת את כל האספקטים של האינטראקציה בין משתמש הקצה לבין החברה, השירותים שלה והמוצרים שלה. הדרישה הבסיסית לחוויית משתמש מעולה היא לענות על הצרכים המדוייקים של המשתמש, ללא סיבוכים מיותרים. על המוצר או השירות להיות פשוט ואלגנטי, כך שיהיה כיף להחזיק בו, וכיף להשתמש בו. חוויית משתמש אמיתית נותנת ללקוחות הרבה יותר מאשר בדיוק את מה שהם אומרים שהם רוצים, או ממלאת אחרי רשימת יכולות ודרישות. כדי להגיע לחוויית משתמש באיכות גבוהה על-פני כל החברה, חייב להיות רצף אחיד על-פני כל השירותים שהיא מספקת בתחומים שונים, כולל הנדסה, שיווק, עיצוב גראפי ותעשייתי, ועיצוב ממשק. "

אני ממליץ לכם לקרוא על הנושא בהרחבה בפוסט שפורסם ב-UXI ,

מי שעוסק בתחום הרגיש לאחרונה את המודעות שהחלה להיווצר סביב תחום חווית המשתמש שאומנם כבר נמצא לא מעט שנים בענף, אבל לאחרונה התחיל לקבל חשיבות יותר גבוה, בשל כמות ההתקנים השונים שקיימים כיום בשוק כמו טלווזיות,מחשבים,לפטופים,אייפד וכד', והצורך להתאים את המוצרים/האתרים  שלנו לכ"כ הרבה התקנים שמגיעים ברזולוציות שונות ומגוונות.

תחום חווית המשתמש מתפתח בשנים האחרונות בקצב נורא מהיר והפך לתחום נורא נחשק, באינפוגרפיקה הבאה תוכלו לקבל מידע אודות תפקידי UX השונים, המשכורות בשוק, המקומות שבהם יש דרישה למקצוע ועוד…

קרא עוד >>

אודות הכותב:

אבי כהן הינו מעצב ממשקים ואתרי אינטרנט אשר בין היתר עוסק גם בפיתוח צד לקוח. המייסד של כשעיצוב גרפי וטכנולוגיה נפגשים. בעל ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט מסחריים ותדמיתיים תוך השמת דגש על ערכי חווית המשתמש והמכירה. פייסבוק | לינקדין | טוויטר

פוסטים נוספים - אתר אישי

דעה: חווית משתמש בנענע מייל – התוצאה בפנים

נובמבר 18, 2011   //   על ידי אבי כהן   //   חווית משתמש, טכנולוגיה, כללי, עיצוב, פוטושופ  //  9 תגובות

מתי בפעם האחרונה השתמשתם במייל שהוא לא Gmail/yahoo /walla? רובנו כבר לא נמצאים בתיבת הדואר המסורתיות של הפורטלים הגדולים בארץ, בפוסט הבא אתן כמה סיבות למה אולי אנחנו לא משתמשים באותם תיבות דואר, ורובנו עברנו לחברות הגדולות שכן מתייחסות אל הגולש באופן פשוט שהוא מבין הפוסט קצת ארוך אז תפנו 5 דק' שישתלמו לכם בעתיד.

אז איך הכל התחיל…זוכרים את ה-ICQ? אז מסתבר שהם לא שוקדים על השמרים וכנראה שמתכננים לנו כמה חידושים בעתיד הקרוב, לאחרונה הם עלו עם אפליקצייה חדשה לסמארטפון, והפידבקים לבנתים חיובים,  השוני שנוצר בתהליך הההרשמה כאשר אתם מתקינים את האפליקציה זה שאתם נרשמים ישירות באמצעות מספר הטלפון שלכם ולא עם מספר אייסקיו כמו בעבר, למרות שהאופציה הזו גם קיימת אם אחרי שנרשמתם תיכנסו להגדרות ותוסיפו גם את חשבון האיסיקיו שלכם.בכל אופן, לא על כך באתי לדבר אתכם בפוסט הזה, למרות שחתום לי בזכרון קשר מאוד הדוק בין נענע ואיסיקיו מתחילת שנות ה-2000, טוב אולי זה בגלל שנענע בזמנו היה הפורטל המוביל בתחום ההורדות של freeware בארץ.

על כל מקרה, לאחר שהתקנתי את אפליקציית ה-ICQ לאחר שנים של אי שימוש בה, רציתי להתחבר למספר אייסיקיו הישן והמקוצר שבבעלותי, כמו שאתם בטח סוברים לא זכרתי את הסיסמה הנכונה, ולכן ביצעתי איפוס סיסמה באמצעות האפליקציה, לצערי/שמחתי הסיסמה שוחזרה בהצלחה לכתובת המייל שלי תחת נענע.

 

נכנסתי לאתר של נענע והגעתי למסך התחברות הבא:

 

למזלי זכרתי את הסיסמה והצלחתי להתחבר בהצלחה! הבעיה הייתה קצת אחרת, בגלל שלא נכנסתי המון זמן למייל שלי בנענע, אז המערכת שלהם עברה שדרוג, ואני מחוייב לעבור שדרוג למערכת החדשה, אמרתי לעצמי אין בעיה, אני בעד "להתקדם" ולהשתדרג ואם זה בחינם אז למה לא?! אז הגעתי למסך הבא ואז התחילו הבעיות…

קרא עוד >>

אודות הכותב:

אבי כהן הינו מעצב ממשקים ואתרי אינטרנט אשר בין היתר עוסק גם בפיתוח צד לקוח. המייסד של כשעיצוב גרפי וטכנולוגיה נפגשים. בעל ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט מסחריים ותדמיתיים תוך השמת דגש על ערכי חווית המשתמש והמכירה. פייסבוק | לינקדין | טוויטר

פוסטים נוספים - אתר אישי

חוגגים שנה כבר ביחד עם הבלוג!

נובמבר 14, 2011   //   על ידי אבי כהן   //   טכנולוגיה, כללי, מדריכים, עיצוב, פוטושופ, שימושון  //  10 תגובות

אתם מוזמנים להשתתף בסקר:  איזה פוסטים היית רוצה לראות בבלוג?

כבר עברה לה שנה שאנחנו ביחד, עברנו המון בשנה הזו, ואני בטוח שרובכם מרגישים זאת.
הבלוג הוקם ב-13 בנובמבר 2010 במטרה לתת במה לקהילת המעצבים בארץ ולספק חומר מקצועי ואיכותי לכל המעצבים והאנשים שמתעניינים בתחום וכמו – כן לספק לי בתור יוצר הבלוג סוג של מחברת שאוכל לשמור בה את כל הדברים המגניבים והשימושים שאני ואתם רואים כאן.

אני שמח לבשר לכם שעברנו דרך ארוכה בשנה הזו ואני אחשוף בפניכם מספר נתונים שתרגישו את העוצמה האדירה שנתתם למקום הזה ושתדעו שאתם חלק מהבלוג הכי גדול בארץ בתחום העיצוב והטכנולוגיה אז מה ומי היו בבלוג בשנה הזו…

נתונים על הבלוג:

הבלוג הראשון בארץ שמספק מענה מקצועי בלחיצת כפתור בתחום העיצוב והטכנולוגיה באמצעות צ'ט אונליין שמתקשר ישירות אליי לביצוע שיחת ניסיון

 

לניוזלטר של האתר רשומים למעלה מ-500 מנויים שמקבלים פעם בשבוע עדכון מקצועי בתחום העיצוב והטכנולוגיה, למי שלא רשום ניתן לעשות זאת כעת באמצעות הצטרפות לניוזלטר . 

עמוד הפייסבוק של הבלוג מונה כ-1250 חברים נכון להיום להצטרפות לעמוד.

בבלוג קיימים כרגע 20 קטגוריות שונות שהתפרסמו בהן כ-144 פוסטים שקיבלו למעלה מ-800 תגובות ו-573 תגים.


עד היום ביקרו בבלוג קרוב ל-80,000 גולשים ונצפו למעלה מ-200,000 אלף עמודים.

בשבועות הקרובים הבלוג יעבור מספר שינויים מהותיים אז תהיו מוכנים…

אודות הכותב:

אבי כהן הינו מעצב ממשקים ואתרי אינטרנט אשר בין היתר עוסק גם בפיתוח צד לקוח. המייסד של כשעיצוב גרפי וטכנולוגיה נפגשים. בעל ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט מסחריים ותדמיתיים תוך השמת דגש על ערכי חווית המשתמש והמכירה. פייסבוק | לינקדין | טוויטר

פוסטים נוספים - אתר אישי

לוגו ב-30 דקות! גימיק או מציאות

לפני כמה שעות נתקלתי באחת קבוצות העיצוב בפייסבוק בפוסט נורא מעניין שמציג חברת עיצוב שמציעה לבצע עבורכם לוגואים תוך 30 דקות, בעבר כתבתי מדריך לעיצוב לוגו תוך דקות שבו אני מתאר את כל התהליך שצריך לעשות בכדי ליצור לוגו נכון ואת הטכניקות השונות שרצוי לרכוש בכדי שכל התהליך יתבצע בצורה נורא יותר קלה ומהירה.

כיף לראות שיש חברות שכבר עלו על הטכניקות השונות בנושא.

קצת על התהליך:

1. אתם מציינים את שם החברה שעבורה הם מבצעים את הלוגו

2. לאחר מכן מכניסים את כתובת המייל שלכם עבור התקשרות

3. בריף קצר על המשמעות שהלוגו צריך לשדר, וצבעים וכד'.

4. לאחר מכן אתם תועברו לעמוד תשלום של PAYPAL שיחייב אתכם להירשם ובגמר התהליך תגיעו למסך הבא:

הערה: קראתי בקבוצה שלהם בפייסבוק שיש אנשים שלא קיבלו את הלוגו תוך חצי שעה וזאת מפני שהם לא ראו את ההזמנה לכן מומלץ לשלוח להם מייל עם מספר ההזמנה.

מה מקבלים?

בגמר התהליך תקבל קובץ ZIP המכיל בתוכו את הלוגו בפורמטים הבאים: ( AI, PSD, PNG, TIFF, JPEG )

קרא עוד >>

אודות הכותב:

אבי כהן הינו מעצב ממשקים ואתרי אינטרנט אשר בין היתר עוסק גם בפיתוח צד לקוח. המייסד של כשעיצוב גרפי וטכנולוגיה נפגשים. בעל ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט מסחריים ותדמיתיים תוך השמת דגש על ערכי חווית המשתמש והמכירה. פייסבוק | לינקדין | טוויטר

פוסטים נוספים - אתר אישי

:עמודים«12345678910...22»

שוחחו איתי אונליין

מרץ 2019
א ב ג ד ה ו ש
« אוגוסט    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31