מדריך לעיצוב לוגו תוך דקות

דצמבר 12, 2010   //   על ידי אבי כהן   //   דפוס, מדריכים, עיצוב, פוטושופ, שימושון  //  11 תגובות

עיצוב לוגו יכולה להיות מטלה לא פשוטה, קיימים כ"כ הרבה גופנים וסגנונות ללוגואים, ובתור מעצב זה לפעמים נורא קשה להחליט מאיפה להתחיל.

עיצוב לוגו לא אמורה להיות מלאכה קשה, ובטח שהיא לא אמורה לקחת לך הרבה זמן.

במדריך הבא אני אראה לכם את תהליך שאני מקווה שיעזור לכם ליצור לוגו איכותי ומקצועי תוך דק' ולא שעות.

השיטה הזו צריכה להתאים לכל לקוח שיהיה לכם.

במדריך זה אני אשתמש לדוגמה בלוגו שעיצבו לחברה בשם  "Petra Capital", מתוך האתר cre8ivecommando. פטרה קפיטל זאת חברת בוטיק שמספקת את שירותייה לחברות פיננסים/ארגונים מוסדיים וכן לחברות חציבה / תעשייה המילה פטרה משמעותה סלע ביוונית.

הלוגו שהשתמשתי בו במדריך הזה, לקח זמן קצר מאוד אם אדייק כ- 5 דק' עבודה בלבד, והוא מצריך adobe illustrator, הלוגו הזה יכול לתת לכם כיוונים לעבודות עתידיות שלכם.

אז בואו נתחיל…

תכננו את העיצוב של הלוגו שלכם

בדקו את המתחרים:

תמיד טוב לבדוק את המתחרים, ולראות כיצד הם עיצבו את הלוגו שלהם  זה יכול להביא לא מעט רעיונות, והתרשמויות שונות, פשוט כנסו לגוגל וחפשו כל דבר שיכול לעזור לכם.

בחרו טבלת צבעים:

לבחור טבלת צבעים זהו שלב מאוד חשוב בכל עיצוב לוגו, פסיכולוגית צבעים מראה לנו שצבעי הלוגו יוצרים השפעה על הלקוחות ועל איך שהם רואים את החברה, בתור מעצבים אנחנו צריכים להתייחס לסכמת צבעים ועל השפעותיה.

קיימים מספר כלים נהדרים שיכולים לעזור לכם לבחור את טבלת הצבעים שלכם הכלים שאני משתמש בהם במרבית המקרים הם Adobe Kuler ולעיתים  Colour Lovers שני הכלים האלו יאפשרו לכם למצוא את טבלת הצבעים שאתם תחפשו, ואף יתנו לכם רעיונות לשילוב צבעים.

מאחר שבמדריך שלנו השתמשנו בחברה שמספקת בוטיק לחברות כרייה וחציבה בוצע חיפוש לפי המילים הבאות: פיננסים, כסף, נקי, סלע ,  וזו טבלת הצבעים שנוצרה בהתאם

colour-scheme

בחרו את סגנון הלוגו

קיימים שלושה סגנונות בסיסים.

לוגו מעוצב:

סגנון זה של לוגו משולב בדרך – כלל במספר צבעים שכוללים בתוכם פרטים באופן נורא מרשים, הלוגו אומנם נראה טוב אבל מאבד את הפריטים שבתוכו כאשר מבצעים לוגו כזה ללקוחות שדורשים שיתופי פעולה.

illustrative-logo-design

לוגו אייקוני:

סגנון זה מאופיין באמצעות סמל / אייקון  שנמצא ביחד עם שם החברה, לוגו אייקוני הוא בדר"כ יותר נקי ומופשט, הם משתלבים יפה וגם זולים להדפסה, בגלל השימוש המועט בפרטים וצבעים.

iconic-logo-design

לוגו טקסטואלי:

לוגו טקסטואלי זה סגנון נורא מסורתי שכולל בתוכו טקסט בלבד, הגופן עצמו הוא מה שעושה את הלוגו לייחודי וגורם לו לקבל משמעות מאשר סתם טקסט,  לוגו טקסטואלי הוא בעל חסרון לעומת לוגו אייקוני שנותן את תחושת ההתרשמות וה"מגניבות" ללקוחות, אבל הוא נותן תמורה יפה לחברות שמרניות כמו משרדי עו"ד וחברות פיננסים וכד', הסגנון הזה גם משתלב נהדר בדפוס.

textual-logo-design

במדריך שלנו השתמשנו בלוגו אייקוני, שיכול לעזור לחברה להתבלט מעל יתר החברות בשוק.

השלב הבא: סקיצות

עכשיו לאחר שאנחנו יודעים מה התחרות שקיימת, ואחרי שבחרנו גם טבלת צבעים, אנחנו ניגשים לשלב הבא שהוא בעצם הכנת סקיצות לסמל של הלוגו שאנחנו רוצים ליצור, זה בעצם השלב הכי מאתגר שלוקח הכי הרבה זמן מכל תהליך היצירה של הלוגו, דרך יעילה שתעזור לכם לארגן ולסדר את המחשבות שלכם היא באמצעות יצירת מורפולוגית מטריקס כפי שמופיע למטה

morphological-matrix


logo-symbol-sketch הקומפוננט של עיצוב הלוגו הולך לעמודה שבצד שמאל

והרעיונות / הפתרונות  שלכם נכתבים בעמודה הימנית.

נסו לחשוב על כמה קומבינציות ורעיונות

שיעזרו לכם ליצור אייקון שייצג את האופי של הלקוח שלכם

והוסיפו לו מאפיין ייחודי ומתוחכם, במקרה שלנוהציור הוכנסלתוך עיגול שמצוייר בתוכו הרים

שמייצגים את החברות כרייה / חציבה וכמו – כן תשימו לב שההרים מצויירים בתוך קו גרפי שיכול

לציין גם גרפים של שווקים וחברות פיננסיות.

כפי שבטח אתם יכולים לראות מדובר בסקיצה מהירה

שחקו עם גופנים

עכשיו לאחר שיצרנו את טבלת הצבעים את הסגנון של הלוגו ואפילו ציירנו אייקון שישמש אותנו ללוגו הגיע הזמן לבחור את סוג הגופן שבו אנחנו נהיה מעוניינים להשתמש, מפני שליצור גופן משלנו יכול לקחת לא מעט זמן.

הדרך הכי נכונה לפי דעתי היא לקחת גופן קיים ו"לשפץ" אותו במקצת על מנת לגרום לו להיראות ייחודי. אתם יכולים להוריד ולחפש גופנים נהדרים בחינם באתר הבא: www.searchfreefonts.com הורידו כמה גופנים שאהבתם והתקינו אותם תחת תיקיית הגופנים שבמחשב שלכם, אתם מגיעים לתיקיה הזאת באמצעות לחיצה על התחל> לוח בקרה > גופנים.

יצירת הלוגו

  • ברכות חברים, סיימנו את כל שלב התכנון של הלוגו הגיע הזמן לשלב הקל והוא בעצם יצירת הלוגו, בואו נפתח adobe Illustrator שבאמצעותו תוכלו ליצור לוגו ווקטורי שיאפשר לכם להגדיל ולהקטין את הלוגו לכל גודל שתצטרכו בעתיד ללא פגיעה באיכותו. עבודה בצורה ווקטורית תאפשר לכם גם בעתיד לשלב את הלוגו שלכם על מוצרי דפוס, וחומרים שיווקים כאלו ואחרים.
  • שימו לב שאתם יוצרים את הלוגו כשאתם משתמשים במצב צבעים CMYK
  • השתמש בצבעי Pantone בכדי להבטיח דיוק בצבעי הלוגו ומניעת זיופי צבע, כדי לבחור צבעי Pantone ב Illustrator פשוט לחצו על החץ שמופיע בפינה הימנית העליונה בצלחת הצבעים ואז בחרו מתוך האפשרויות ב- “Pantone Solid Coated”  נסו למצוא צבע Pantone שהכי קרוב לצבע שהשתמשתם בו.

ציירו את הסמל של הלוגו

symbol השתמשו בסקיצה שציירתם קודם לכן בתור קו מנחה והתחילו לצייר את הסמל שלכם

באמצעות כלי העט או הצורות.

אני לא אפרט כרגע כיצד להשתמש בכלים האלו מפני שקיימים המון מדריכים על – כך

ברשת שיכולים לעזור לכם.

לאחר שיצרתם את הצורות אתם יכולים להתחיל ולמלא אותם מהטבלת צבעים שיצרנו בהתחלה.

אל תשכחו שהלוגו צריך להיות מתאים גם לשחור לבן אז קחו זאת בחשבון כאשר אתם

בוחרים את אופן הצביעה ללוגו.

ניסוי וטעייה עם גופנים וקומפוזיציה

בתחילה תכתבו את הטקסט של הלוגו בסמוך לסמל שיצרתם והתחילו  לשחק עם הגופנים שהורדתם קודם. לאחר שמצאתם את הפונט המתאים אתם יכולים להתחיל לשחק במיקום שלו, לאחר שסיימתם עם הקומפוזיציה ואתם מרוצים מהתוצאה כל שנותר לכם הוא לצבוע את הגופן.

בדיקת הלוגו

הדבר האחרון שנותר לנו כעת הוא לבדוק האם אכן הלוגו תואם לצרכים של הלקוח,

1. הקטינו את הלוגו ובדקו איך הוא נראה בגודל קטן.

2. בדקו את הלוגו במצב שחור לבן

3. סובבו את הלוגו ובדקו האם המרחק בין האותיות נשאר זהה. באנגלית הפעולה הזאת נקראית "kerning"

לאחר שסיימתם את כל הבדיקות הדרושות שמרו את הלוגו שלכם בפורמט AI זה הכל! סיימתם ליצור את הלוגו וכעת יש לכם לוגו מקצועי ללקוח שלכם.  וכמובן שלמדתם דרך חדשה ליצור לוגו מקצועי בפחות זמן.

כעת אתם מזומנים לראות את התוצאה הסופית:

complete-logo

נלקח במקור מהבלוג cre8ivecommando

אודות הכותב:

אבי כהן הינו מעצב ממשקים ואתרי אינטרנט אשר בין היתר עוסק גם בפיתוח צד לקוח. המייסד של כשעיצוב גרפי וטכנולוגיה נפגשים. בעל ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט מסחריים ותדמיתיים תוך השמת דגש על ערכי חווית המשתמש והמכירה. פייסבוק | לינקדין | טוויטר

פוסטים נוספים - אתר אישי

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב:



11 תגובות

  • מקצועי ביותר,נשמע קל אבל זה לא כזה קל
    לרוב הלקוח קרציה ותמיד יש לו מה לשנות,
    ואז להפשיל שרוולים והכל מבראשית…..
    תודה!
    רעיונות נחמדים.

    • בוודאי מרים, המדריך נועד רק לתאר את השלבים שהמעצב עובר ולמקד את תהליך העבודה משלב התחלת העבודה עד התוצר הסופי,
      כמובן שיש אינסוף תלאות בדרך =]

  • מאמר מעולה, מסביר בידיוק על היתרונות של עיצוב לוגו.

  • תודה! מקצועי ביותר!

  • מעולה. ברשותך, פרסמתי את הטיפ באתר הבית שלנו עם הקרדיט המתבקש.

    • היי נועם,
      זה בסדר גמור כל עוד נשאר הקרדיט, הבלוג נועד לשתף מידע ותוכן מקצועי מתחום העיצוב והטכנולוגיה

  • [...]את הטיפ הזה לא אנחנו חיברנו. אך לאחר שנתקלתי בו, מצאתי אותו מעניין דיו כדי לפרסמו באתרנו.
    לא נראה לי שכותב הטיפ יתנגד, שהרי לשם כך הוא פרסום אותו בבלוג שלו.

    הטיפ פורסם בעברית בבלוג בשפה שנקרא "כשעיצוב וטכנולוגיה נפגשים" של אבי כהן ועל כך המון תודה.

  • [...] שמציעה לבצע עבורכם לוגואים תוך 30 דקות, בעבר כתבתי מדריך לעיצוב לוגו תוך דקות שבו אני מתאר את כל התהליך שצריך לעשות בכדי ליצור לוגו [...]

  • "מדריך לעיצוב לוגו תוך דקות"??
    ברור שאחרי שעשית מחקר, בדקת מתחרים, בחרת צבעים, חשבת על קונספט ועשית סקיצות הציור של הלוגו הסופי יקח כמה דקות.
    העבודה בלוגו זה לא הציור הסופי אלא כל ההכנה הנדרשת כדי להגיע אליו.

    בכל אופן – בהחלט יש פה כמה דגשים חשובים בשלב בדיקת הלוגו, כבר יצא לי לעבוד עם לוגואים שלא היתה שום אפשרות להשתמש בהם בשום צורה אחרת מלבד קובץ (JPG בד"כ) שנשלח מהמעצב(ת).

  • יש פה דגשים מעניינים שיכולים לעזור לבנות לו״ז נכון
    אבל התוצר לדוגמא שלך הוא לא מספיק טוב בשביל לוגו אלה סקיצה מאוד ראשונית, והלוגואים שהראת לדוגמא בוודאי שלא נעשו בשניות גם אם הם נראים פשוטים. זה נכון שאפשר לפעמים לחשוב מהר ולהגיע למשהו מבריק אבל אני בדרך! כלל בניית לוגו טוב זה לא תהליך של דקות…

הגב

שוחחו איתי אונליין

מרץ 2017
א ב ג ד ה ו ש
« אוגוסט    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031