דעה: חווית משתמש בנענע מייל – התוצאה בפנים

נוב 18, 2011   //   על ידי אבי כהן   //   חווית משתמש, טכנולוגיה, כללי, עיצוב, פוטושופ  //  9 תגובות

מתי בפעם האחרונה השתמשתם במייל שהוא לא Gmail/yahoo /walla? רובנו כבר לא נמצאים בתיבת הדואר המסורתיות של הפורטלים הגדולים בארץ, בפוסט הבא אתן כמה סיבות למה אולי אנחנו לא משתמשים באותם תיבות דואר, ורובנו עברנו לחברות הגדולות שכן מתייחסות אל הגולש באופן פשוט שהוא מבין הפוסט קצת ארוך אז תפנו 5 דק' שישתלמו לכם בעתיד.

אז איך הכל התחיל…זוכרים את ה-ICQ? אז מסתבר שהם לא שוקדים על השמרים וכנראה שמתכננים לנו כמה חידושים בעתיד הקרוב, לאחרונה הם עלו עם אפליקצייה חדשה לסמארטפון, והפידבקים לבנתים חיובים,  השוני שנוצר בתהליך הההרשמה כאשר אתם מתקינים את האפליקציה זה שאתם נרשמים ישירות באמצעות מספר הטלפון שלכם ולא עם מספר אייסקיו כמו בעבר, למרות שהאופציה הזו גם קיימת אם אחרי שנרשמתם תיכנסו להגדרות ותוסיפו גם את חשבון האיסיקיו שלכם.בכל אופן, לא על כך באתי לדבר אתכם בפוסט הזה, למרות שחתום לי בזכרון קשר מאוד הדוק בין נענע ואיסיקיו מתחילת שנות ה-2000, טוב אולי זה בגלל שנענע בזמנו היה הפורטל המוביל בתחום ההורדות של freeware בארץ.

על כל מקרה, לאחר שהתקנתי את אפליקציית ה-ICQ לאחר שנים של אי שימוש בה, רציתי להתחבר למספר אייסיקיו הישן והמקוצר שבבעלותי, כמו שאתם בטח סוברים לא זכרתי את הסיסמה הנכונה, ולכן ביצעתי איפוס סיסמה באמצעות האפליקציה, לצערי/שמחתי הסיסמה שוחזרה בהצלחה לכתובת המייל שלי תחת נענע.

 

נכנסתי לאתר של נענע והגעתי למסך התחברות הבא:

 

למזלי זכרתי את הסיסמה והצלחתי להתחבר בהצלחה! הבעיה הייתה קצת אחרת, בגלל שלא נכנסתי המון זמן למייל שלי בנענע, אז המערכת שלהם עברה שדרוג, ואני מחוייב לעבור שדרוג למערכת החדשה, אמרתי לעצמי אין בעיה, אני בעד "להתקדם" ולהשתדרג ואם זה בחינם אז למה לא?! אז הגעתי למסך הבא ואז התחילו הבעיות…

הזנתי את הסיסמה הישנה ואת הסיסמה החדשה אך לצערי הסיסמה לא התקבלה כי לא עמדה בתנאי האבטחה הבנקאים של הסיסמה שהם דורשים, הזנתי סיסמה חדשה שוב ושוב שתואמת למדיניות אבטחה שהם דורשים, אך הדבר לא הועיל, לאחר קרוב ל30 צירופים שונים המכילים אותיות,מספרים וסימנים מיוחדים התייאשתי והחלטתי שאינני רוצה לשדרג את המייל והחלטתי להישאר עם תיבת המייל הישנה, אחרי הכל אני מתחבר למייל רק בשביל לקבל את הסיסמה שאופסה לי בחשבון האייסיקיו, לחצתי בראש העמוד על הכפתור "קרא דואר"  כפי שמופיע בתמונה

והופתעתי לגלות שהשדרוג למייל החדש לא בגדר המלצה אלא בגדר חובה, ולכן אינני יכול לקרוא מיילים עד שלא "אשדרג" ואעבור למערכת מיילים החדשה, אז החלטתי לתת קצת יותר מעצמי ולבצע את אותה פעולה שביצעתי באפליקציות הפייסבוק באתר של נענע, "לשחזר את הסיסמה"  חזרתי למסך הראשוני:

הגעתי למסך הבא שבו אני מבצע איזכור סיסמא:

כרגע אני לא אתייחס לאופן שבו בנוי הטופס הזה ולשגיאות UI קריטיות שיש בו, אם תרצו תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בבלוג של ברק דנין על איך מעצבים טפסים .

לאחר שמילאתי את הפרטים לצערי הגעתי למסך הבא:

 

לסיכום:

במקרה הנ"ל לקחתי את אתר נענע "כשעיר לעזאזל" אבל אני מאמין שיש עוד לא מעט אתרים שוכחים פרטים ואזורים כאשר הם מבצעים שדרוגים כאלו ואחרים.

במקרה הנ"ל המשתמש ניסה לבצע פעולות נורא בסיסיות כמו לקרוא/להתחבר לתיבת הדואר והתהליך הפך להיות מסורבל ,לא נוח ואפילו בחלק מהמקרים בלתי אפשרי, יש לזכור כאשר אתם מבצעים שדרוג למערכת/תוכנה באתר, לא לשכוח כיצד זה משפיע לא רק על המשתמשים החדשים אלא בעיקר על הקיימים.

 

נתקלתם באתר שעושה לכם חיים קשים? רוצים להוסיף כתבו תגובה למטה



9 תגובות

  • אחלה פוסט, עצוב לראות שבפורטלים כאלו גדולים שמושקעים בהם מילונים לא דואגים לדבר הכי חשוב שזה בעצם המשתמש.

  • פוסט חסר תועלת.
    סיסמאות מסובכות מבקשים בכל מקום, ואני בספק גדול מאוד שבנענע דורשים שהסיסמא תהיה אפילו קשוחה יותר. בסופו של דבר במילא זה לטובת המשתמש, שברוב המקרים לא מבין מה המשמעות ההרסנית של סיסמא פשוטה.
    לא יודע מתי פעם אחרונה שהשתמשת בנענע, אבל שדרוג המערכת הוא דבר הגיוני לחלוטין. לא משנה מה הסיבות שהם שדרגו ולא משנה אם זה טוב או לא, אין סיבה שהם יתמכו טכנית בכמה גרסאות של מייל. בדיוק אגב כמו ש GMAIL לא עושים זאת, וגם לוואלה יש רק 2 גרסאות שבמילא שתיהן נוראיות.
    לגבי מסך אזכור הסיסמא, לא יכול להגיד אם הוא טוב או רע, מעצבן או נוח – אבל האמת, שזה ממש לא משנה!!

    למה?!?! כי את הדבר הכי חשוב כותב נכבד, לא ציינת, שימוש במייל עצמו!!!!!!!!!!!!!!! למי אכפת מאזכור מסכן של פעם בשנה, תנוח. מה שחשוב זה אופן שליחת וקבלת המיילים, שינוי הגדרות וכו.. אפשר לקחת את וואלה כדוגמא שלילית מאוד לגבי כ-ל נושא UI המייל.
    לא יודע איפה נענע עומדים, יכול להיות ואפילו סביר להניח שבמקום רע (הפורטל שלהם נוראי), אבל הסיקור הזה מוציא את שמם בצורה שלילית לשווא.

    • ירי,
      נדמה לי שפיספסת מספר דברים שכתבתי פוסט, אחד מהם והוא המרכזי, זה שלאחר שהם שדרגו את הממשק של המייל הם הוסיפו כל מיני אפשרויות שלא היו קיימות בעבר וזה דבר טוב, אבל הגולש לא יכול להשתדרג בגלל שאין לו גישה להוסיף את אותם אפשרויות שהתווספו, דבר נוסף זה שהטופס שלהם היה לקוי מבחינת אבטחה, הזנתי למעלה מ-30 צירופים שונים של סיסמאות המכילות אותיות,מספרים ותווים מיוחדים ובכל זאת לא יכולתי להמשיך לשלב הבא בגלל סיסמה לקויה.

  • לא כ"כ הבנתי את הקטע עם האפשרויות החדשות, ומאחר ואני לא מנוי שלהם ולא מתכוון, אני אצא מנקודת הנחה שאתה צודק. לגבי הלקויות של הסיסמאות – קורה תמיד שבמערכת חדשה יש באגים.. אולי זה לא משמח כשזה בנושא אבטחה, אבל זה רחוק מכשלון. אם עוד חודש חודשיים זה ימשיך להוות מכשול אז כנראה יש כשלון, לפחות בתחום הספציפי הזה.
    ועדיין הנקודה הכי חשובה – בכותרת הפוסט רשום חווית משתמש במייל נענע ואתה הצגת חווית משתמש בהרשמה למייל נענע (או עדכון לצורך העניין) – דבר שעד כמה שהוא יכול לעצבן, בסופו של דבר עדיין מסתכם בהשקעה חד פעמית של 10-15 דקות במקרה הרע.
    בשביל לדבר על חווית משתמש ו UI במייל, צריך להתייחס לניהול הדואר, הוספת קבצים, תיקיות, ספר כתובות, התנהגות תוספות מיוחדות (לאחר הוספתן..) ועוד ועוד..

    זה מה שחסר פה, ולמעשה לא אני ולא אף קורא נצליח באמת להבין האם מייל נענע הוא טוב או לא, ולכן לדעתי הפוסט חסר תועלת, בהתחשב בכותרת שלו.
    יום טוב

    • זאת בדיוק הנקודה, לא ניתן להגיע לשלב של חווית המשתמש במייל עצמו בגלל הליקוי בUI בתהליך השדרוג/עדכון סיסמה.

  • […] דעה: חווית משתמש בנענע מייל – התוצאה בפנים […]

  • אני משתמשת בשתי תיבות. נענע היא התיבה השניה שלי. אני משתמשת בתיבה של נענע כבר הרבה זמן ואני מאוד אוהבת אותה וקשורה אליה. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון. הקטע של השדרוג היה קצת מפחיד. אבל חוץ מזה אני חושבת שזה שירות נפלא ואמין ואחראי שניתן בחינם. אני רק אסירת תודה. אין ספאם בתיבה. הכל נוח ומתנהל יפה. הבעיה היחידה בתיבה הזאת שאם לא נכנסים אליה כמה חודשים יכולים לסגור לך את התיבה. זה מעט מלחיץ. כל מה שתארת פה זה משהו שקורה אחת לכמה שנים. התיבה מתפקדת יפה מאוד כמעט תמיד. אולי פעם בשנה קורה שאני מקבלת הודעה שאין אפשרות להיכנס לשעה שעתיים.
    אני ממש מרוצה.
    🙂

  • איך מתחבר

  • אינני יכולה להכנס לתיבת המייל שלי בטענה שלהם שהסיסא אינה תקינה בעוד שסיסמתי לא השתנתה. אינני רואה כל דרך להכנס ואולי לשנות סיסמאץ אנא עזרו לי והדריכו אותי מה עלי לעשות

הגב

שוחחו איתי אונליין

מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31